I Mountainbike Klub Silkeborg har vi et par systemer på hjemmesiden og til administrativ håndtering af medlemmer. Da de ofte blandes sammen og kan være lidt svære at gennemskue er her en kort beskrivelse af de to forskellige systemer.

Kort fortalt er der tre måder man kan være bruger af klubbens systemer på.

  1. Bruger på hjemmesiden
  2. Medlem af klubben
  3. Have medlemsstatus på hjemmesiden

1. Bruger på hjemmesiden

Alle der ønsker det, kan oprette sig som bruger på hjemmesiden. Både medlemmer og ikke-medlemmer. Det eneste man derefter kan som bruger på hjemmesiden er at anvende klubbens forum.

Potentielle nye medlemmer, eller ryttere fra andre klubber, kan her komme i dialog med klubbens medlemmer om det de nu måtte ønske.

Der er en simpel godkendelsesprocedure, som vi desværre er tvunget til at bruge. Efter man har oprettet sig som bruger skal en administrator godkende brugeren (af de 25 brugere, der i august 2013 registrerede sig var de 15 åbenlyse forsøg på at komme til at misbruge hjemmesiden).

Man opretter sig som bruger her: Ny bruger.

Har du glemt dit brugernavn, klik her: Glemt brugernavn.

Har du glemt dit password til hjemmesiden, klik her: Glemt bruger password.

2. Medlem af klubben

Vi anvender et system, der hedder foreninglet (www.foreninglet.dk) til håndtering af medlemsskaber. Dvs. Når man melder sig ind i klubben, opretter man sig som medlem i foreninglet (dette sker på vores hjemmeside, men har ikke noget at gøre med din eventuelle brugerprofil på hjemmesiden). Vi anvender foreninglet til økonomistyring, opkrævninger og medlemshåndtering. Er der arrangementer med betaling (f.eks. Træningsweekend, speciel vintertræning, mv.) anvender vi også foreninglet.

Foreninglet betalinger sker via QuickPay.dk vha. SSL, og de indtastede kortoplysninger verificeres af PBS. De indtastede kortoplysninger er krypterede og kan ikke læses af andre.

Så snart du skal melde dig til et arrangement med betaling er det altså det login du oprettede da du meldte dig ind i klubben der skal anvendes.

Du kan vedligeholde de informationer klubben har om dig her - nyt password kan også bestilles her: Medlemsinformationer foreninglet.

3. Medlemsstatus på hjemmesiden

Sidst, men ikke mindst er der et specielt område på hjemmesiden der er for medlemmer. Disse informationer (f.eks. Om klubtøj, medlemstilbud, mv.) er ikke tilgængelige for andre end dem, der både er brugere af hjemmesiden OG medlem af klubben.

Desværre er der ikke en automatisk forbindelse mellem dit medlemsskab og at du kan se medlemsinformationerne på hjemmesiden. Skriv til webmasteren hvis du ikke kan få adgang til disse sider på hjemmesiden - de findes under menupunktet ”Medlemområde”. Du skal naturligvis være logget ind på hjemmesiden før du bliver genkendt.

Hvis du ellers har spørgsmål er du altid velkommen til at skrive til webmasteren.